Державний навчальний заклад "Дніпровський транспортно-економічний коледж"

Дніпровський транспортно-економічний фаховий коледж

На якій спеціальності Ви бажаєте навчатися в 2023?
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
Всього голосів:
Перший голос:
Останній голос:

Спеціальність 181 Харчові технології

Зміст статті

Коротка характеристика спеціальності

 
Галузь знань – 18 «Виробництво та технологія»
Код та назва спеціальності – 181 «Харчові технології»
Освітньо-професійний ступінь – фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр з харчових технологій
Ліцензійний обсяг – 25
Термін навчання: база  9 класів 3 роки 5 місяців
                         база 11 класів 2 роки 5 місяців

Навчально-виховний процес зі спеціальності здійснюється у відповідності до діючих вимог ОКХ і ОПП (наказ МОН України № 147 від 11.06.2009р.), ОПП молодшого спеціаліста (в частині розподілу загального навчального часу за циклами підготовки, переліку та обсягу нормативних дисциплін за циклами підготовки) (затверджено МОНУ 24.04.2009), тимчасової ОПП спеціальності, варіативної компоненти ОКХ, ОПП, затвердженої директором коледжу; навчального плану, затвердженого директором коледжу.

 


ПРО СПЕЦІАЛЬНІСТЬ

«Знати про їжу людина повинна не менше, ніж про математику або про свою рідну мову.» Гордон Рамзі

 

Мета створення спеціальності «Виробництво харчової продукції» визначається потребами міста Дніпропетровська та області, південних регіонів України у висококваліфікованих фахівцях із технології харчування.

Спеціалісти професійного спрямування «Технологія харчування» необхідні для численних підприємств ресторанного господарства різних форм власності, а також підприємств з виробництва харчових продуктів і напівфабрикатів.

Готує спеціалістів для обслуговування підприємств харчування.

Первинні посади випускників:

Технік-технолог з технології харчування.

Шеф-кухар.  Кухар 5-й, 6-й розряд.

Бармен 5-й розряд.

Офіціант. Метрдотель.

Виробник харчових напівфабрикатів.

Кондитер 5-й розряд.

Член бригади ресторану.

Керуючий (менеджер) підприємством харчування.

Начальник виробництва (в закладах харчування).

Керуючий рестораном (кафе, їдальнею і т. ін).

Адміністратор залу (в закладах харчування).

Професія - технік-технолог з виробництва харчової продукції – це стабільність сьогодні, впевненість завтра, успішність завжди!



ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ПРОФЕСІЇ

Сама найстаріша професія на землі – кашовар, кухар.

Від покоління до покоління передавали люди досвід приготування їжі. Ще в давній Греції був культ Акслепія, міфічного лікаря-цілителя, що мав ім'я Ескулап. Його дочка Гігея вважалась покровителькою науки та здоров'я, а вірною помічницею їх була кухарка Куліна. Вона стала покровителькою кухарської справи. Від цього імені походить і назва професії -  кулінар, кондитер.

З розвитком суспільства, з винаходом вогню почалися перші експерименти з продуктами харчування. Смажене або печене м'ясо виявилося більш смачним, ароматнішим. При археологічних розкопках знайдено хліб, випечений ще 6 тис. років тому з перетертого зерна. Ці знахідки свідчать про те, що людське суспільство завжди відрізнялось прагненням до культури споживання, естетикою, а не примітивним культом їжі.

У давньому Єгипті існував цілий ритуал прийому їжі, на картинах величних Пірамід принесення жертв Богам, святкування знаменних дат змальоване з великою кількістю приготованих страв та напоїв. Під час значних перемог над ворогом, радісних подій проводилися у Стародавньому Римі га Греції цілі бенкети з тисячами запрошених гостей. Вже тоді були підготовлені люди, котрі готували їжу та відповідали за такі святкування.

Своїм корінням кулінарія поринає у далеке минуле — туди, де горів вогонь жертовного вогнища. Найбільше у розвиток кулінарії внесли античні народи - древні греки та римляни.

Кухарську майстерність греки ставили в один ряд із музикою та поезією. Кулінари Греції зобов'язувались майже чи не професійно вивчати мистецтво та філософію. Такий порядок виник внаслідок визнання кулінарії як одного з видів мистецтва.

За 2500 років людство повільно удосконалювало як свої смаки, так і тонкощі технології приготування їжі. Прикладом може бути європейська кухня, стрімкий розквіт якої припадає на епоху середніх віків та більш пізній період.

Величезний вплив на розвиток європейської кухні зробила "гастрономічна" революція,  завдяки якій у Європі вперше з'явилось багато до цього часу невідомих продуктів. Після відкриття Америки у XVI столітті англійці та іспанці вперше скуштували кукурудзу, квасолю та соняшник. Але найважливішим продуктом, що змінив та збагатив кухню європейців, булла картопля.

В епоху Марії-Антуанетти і в більш пізній період французькі кухарі винайшли всі можливі способи теплової обробки продуктів: запікання у формочках, фользі, пергаменті, приготувань їжі на парі. Лотарінгія запатентувала за собою винахід слойоного тіста, паштету з печінки, торта з маком і багатьох інших кулінарних премудростей.

Все XVIII століття було яскравою демонстрацією тісних уз, що пов'язували фундаментальні дослідження з прикладними проблемами. Кулінарія прирівнювалась до науки. Першу спробу створити наукову основу кулінарії зробили французи Ансельм Саварен та Антуан Карем, які ввели строгі пропорції, встановили певну послідовність у подачі страв та сервіруванні столу, заклали естетичні основи сучасного оформлення страв.

Народження кулінарного мистецтва на Русі пов'язане зі знаменитими язичницькими святами. З часом язичницькі боги були забуті, а добрі традиції — залишились.

Літописи та інші пісенні пам'ятки, а також археологічні розкопки свідчать про багатство і різноманітність їжі, що споживалась населенням Середньої Наддніпрянщини в період Київської Русі. Крім продуктів переробки зерна і різних овочів (капусти, ріпи, цибулі), до складу їжі входило м'ясо свійських тварин і птиць. Значне місце в харчуванні наших предків здавна займала й риба. Серед рослинної їжі стародавніх слов'янських народів перше місце відводилося хлібові, який готували з житнього та пшеничного борошна на заквасці (кислий хліб) і випікали в печах. Прісне тісто вживали у вигляді галушок та інших виробів.

Спільність походження російського і українського народів, їх матеріальної культури, створили і спільні характерні особливості їх кухонь. Українська кухня запозичила деякі страви російської кухні, які збагатили її асортимент. Це щі, солянка, пельмені, кулеб'яка та інші страви. У свою чергу з української кухні в російську ввійшли такі страви, як борщі,  вареники, сирники, овочі з різною начинкою, шпиговане салом м'ясо, фарширована риба, домашня свиняча ковбаса тощо.

Традиційні застілля рідко коли обходились без медку, який готували на воді з доданням меду та квіток хмелю.

Бурхливий розвиток мережі підприємств громадського харчування уже в перші роки Радянської влади потребував організації шкіл кулінарного учнівства, а потім технікумів, інститутів інженерів громадського харчування. Був створений інститут харчування Академії медичних наук СРСР, в якому фізіологи, біохіміки розробили норми харчування залежно від клімату, професії та віку людини, вивчили низку проблем обміну речовин в організмі, створили засади сучасного лікувального харчування.

Для широкого використання в харчуванні страв української народної кухні Український науково-дослідний інститут торгівлі і громадського харчування, відновив рецептуру стародавніх національних українських страв, вивчив особливості приготування найпоширеніших у даний час українських страв у Київській, Закарпатській, Львівській, Полтавській, Дніпропетровській, Запорізькій і Херсонській областях і склав рецептуру й технологію приготування понад 400 українських страв.

Сьогодні в галузі науки про харчування працюють вчені найрізноманітніших спеціальностей. Звичайний сніданок у шкільній їдальні "проектують" нерідко з допомогою сучасних ЕОМ медичні працівники, фізіологи, економісти, дієтологи, педагоги та, звичайно, кухарі.

Підприємства громадського харчування відіграють значну роль в укладі нашого життя. З кожним роком їх значення зростає. До основних їх типів відносяться: фабрики-заготівельні, фабрики-кухні, комбінати напівфабрикатів, ресторани, їдальні, закусочні, чайні, магазини кулінарії.

 

Обираючи майбутню професію, пам’ятайте, що професія техніка-технолога з виробництва харчової продукції завжди має попит на ринку праці!



ПРО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

№ з/п Шифр за ОПП Назва навчальної дисципліни Кількість кредиті ECTS Всього годин за навчальним планом
1 ПП 01 Технологія виробництва кулінарної продукції 11 396
2 ПП 03 Організація обслуговування в закладах ресторанного  господарства 5.25 189
3 ПП02 Організація виробництва в закладах ресторанного  господарства 4.5 162
4 МПН 09 Основи дієтології та приготування дієтичних страв 2.7 96
  ВПП 01 Особливості української кухні та кухні народів світу 3 108
  ВПП 06 Технологія приготування кондитерських виробів 3 108
  МПН 08 Процеси та апарати харчових  виробництв 2.25 304
  ПП 06 Устаткування закладів ресторанного господарства 4.5 45
  ПП 04 Основи стандартизації та контролю якості харчової продукції 3 108
  ПП 05 Товарознавство харчових продуктів 4.5 162
  ВПП 08 Основи підприємницької діяльності 1.75 63
  ПП 08 Економіка підприємств різних типів 3 54
  ВПП 05 Етика і психологія ділових стосунків 1.75 54
  ГСЕ 08 Іноземна мова(за професійним. спрямуванням) 6 216
  ПП 06 Охорона праці 1.8 64
  ВПП 10 Охорона праці в галузі 1.25 45
  МПН 01 Неорганічна хімія 2.25 81
  МПН 02 Органічна хімія 2.25 81
  МПН 03 Аналітична хімія 4 63
  МПН 11 Біохімія 1.5 280
  МПН 04 Фізична і колоїдна хімія 4 144
  МПН 05 Мікробіологія та фізіологія 2.25 81
  ВПП 07 Санітарія і гігієна 1.5 54
  МПН 07 Безпека життєдіяльності 1.5 54
  МПН 09 Технічне креслення 3 108
  МПН 10 Комп’ютерна техніка 3 108
  МПН 12 Основи електротехніки 1.5 54

 

Державна атестація
Назва Семестр
Українська мова 4
Іноземна мова 4
Математика 4

 

Практика
з/п Назвапрактики Семестр Число тижнів Число годин Формаконтролю
1 Навчальна практика на підприємствах харчування 4 3 162 Залік
2 Навчальна практика 5 3 162 Залік
3 Технологічна практика 6 6 324 Залік
4 Переддипломна практика 7 3 162 Залік
5 Державний комплексний кваліфікаційний іспит  7      

НА ЗАНЯТТЯХ

  

   

  

ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ

 

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ СТУДЕНТІВ

Проводиться  у термін з 19 січня до 1 лютого у формі комплексного кваліфікаційного іспиту (тестові та практичні завдання) з дисциплін:

  1. Технологія виробництва кулінарної продукції
  2. Організація виробництва в заходах ресторанного господарства
  3. Організація обслуговування в заходах ресторанного господарства
  4. Основи стандартизації та контролю якості харчової продукції
  5. Устаткування закладів ресторанного господарства
  6. Основи охорони праці
  7. Економіка підприємств різних типів

Мета іспиту: виявлення відповідності рівня теоретичних знань та практичної підготовки студентів вимогам кваліфікаційної характеристики фахівця та освітньо-професійної програми за напрямком    підготовки 6.051701 «Харчова технологія та інженерія», освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст».


 

ПРО ПРАКТИКУ

   

  

  


 

ПОЗААУДИТОРНА РОБОТА

 

СВЯТО МАСЛЯННОЇ

ЕКСКУРСІЯ НА КОНДИТЕРСЬКУ ФАБРИКУ

 

ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ

МАЙСТЕР КЛАС

Майстер-клас веде майстер – кухар,  інженер – технолог приготування їжі, представник Баварської  компанії «Конвотерм» Верхогляд Олександр Якимович

    

 


 

ПРО СТУПЕНЕВУ ПІДГОТОВКУ

Після закінчення коледжу студенти можуть продовжувати навчання для отримання кваліфікації бакалавр, спеціаліст, магістр у ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації з другого курсу денного відділення або з третього курсу заочного відділення на базі:

- Дніпропетровського національного університету ім. Олеся Гончара

- Харківського державного університету харчування і торгівлі

- Одеської національної академії харчових технологій

- Національного університету харчових технологій м. Києва

 


 

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ

  


 

ПРО ВИКЛАДАЧІВ

 

№ з/п Прізвище, ім’я та по-батькові,  Посада, дисципліни, які викладає Фото викладача
1 Шевцова Тетяна Олексіївна Голова циклової комісії, викладач дисциплін науково-природничого циклу,працює у ДТрЕК з 2010 р.   
2 Горбенко Яна Вікторівна Викладач професійних дисциплін, магістр, працює у ДТрЕК з 2010 р.   
3 Чабаненко Марина Вікторівна Викладач професійних дисциплін, працює у ДТрЕК з 2013р.   
4 Карась Ірина Викладач-спеціаліст,  викладає дисципліни науково-природничого циклу, працює у ДТрЕК з 2014р.  
5 Нурулліна Олена Миколаївна Викладач дисциплін , працює у ДТрЕК з 2009р., викладає дисципліни науково-природничого циклу.    

 

НАШІ ВИПУСКНИКИ

 

Мінченко Юлія м. Дніпропетровськ, кафе «Фантазія», пр. Героївповар-кондитер
  Семиколінна Інна м. Дніпропетровськ ресторан «Конфетти» пр. Кирова повар   
   Гук Ярослав м. ДніпропетровськРесторан грузинскої кухні «Лавина», повар гарячого цеху  
  Титаренко Д.С. м. Дніпропетровськресторан «Бирхауз» на вул. Артема , буд. 3аофіціант
  

Баланюк В.В.,

Чопенко А.Р.,

Шило І.В.

м. Д ніпропетровськ Суши-бургер “Сasta», вул. Московська буд. 3 кухарі - сушисти  
  Гошко Степан м. Дніпропетровськ Ресторан Confetti, ул. Писаржевского 14 повар  горячего цеха 
  Кудик Артем м. Дніпропетровськгриль бар «Bamba La Bamba» повар

 

МАТЕРІАЛЬНАЯ БАЗА СПЕЦІАЛЬНОСТІ

Для проведення навчально-виховного процесу коледж має розвинену матеріальну базу. Для придбання фундаментальних та професійних знань обладнані аудиторії і лабораторії «Приготування їжі», «Приготування кондитерських виробів», «Товарознавства і технології виробництва продукції», «Організації та технології обслуговування в підприємствах харчування та ЗРГ», бенкетна зала готельно-туристичного комплексу…

  

 

 

 

   

  

 

 

Календар новин

Грудень 2023
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Хто відвідує сайт:
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
  • Голосів: (0%)
Всього голосів:
Перший голос:
Останній голос: