5. Підвищення педагогічної майстерності і обмін досвідом шляхом взаємовідвідування
Важливе значення у системі підвищення фахової майстерності викладача в коледжі має неформальний обмін досвідом при взаємовідвідуваннях занять викладачами, процес регулюється наказом від 04.12.2013 №185 «Про взаємовідвідування занять в коледжі». Водночас ця форма є неформальним моніторингом навчально-виховного процесу. Протягом 2015-2016 н.р. скористалися можливістю обмінятися досвідом 82 викладача коледжу, що здійснили 215 відвідувань навчальних занять в різних формах на денній формі навчання (2014-2015 н.р. 207 відвідувань, в 2013-2014 н.р. 153 відвідувань на 74 викладача). Водночас на виховних заходах були присутніми для обміну досвідом і підтримці колег 55 викладачів, відмічено 157 відвідувань.
Кількість адміністративних перевірок у 2015-2016 н.р. – понад 800 , 2014-2015 н.р. – понад 900, 2013-2014 н.р. - понад 800.
Таблиця 5. Порівняльна таблиця взаємовідвідування занять та адміністративного моніторингу навчального процесу в коледжі
Основними принципами взаємовідвідування в коледжі є вимогливість викладачів під час обміну досвідом, товариська допомога, повага до праці, що об’єднує колектив і створює атмосферу творчого пошуку, відкритості, бажання продовжувати співпрацю на колективних проектах.
Правильна організація процедури підвищення рівня викладання та педагогічної майстерності шляхом неформального взаємовідвідування занять викладачами дійсно надає позитивний результат, посилює відкритість та прозорість здійснення навчально-виховного процесу, зацікавлює викладачів в обміні досвідом і популяризації власних педагогічних надбань. З іншого боку це має позитивний виховний вплив на студентів, що бачать процес навчання викладачів та їх зацікавленість у вдосконаленні власних фахових навичок.
Частина з викладачів та співробітників з адміністративних підрозділів відвідують заняття колег не тільки за бажанням, але й за посадовими обов’язками: заступники директора, методисти, завідувачі відділеннями. Обов’язково здійснюється зворотній зв’язок відвідувань, що стимулює посадовців працювати краще та з застосуванням сучасних методик викладання.
Важливе значення мають при цьому однакові вимоги до педагогічних працівників при процедурі проходження атестації, проведення занять, консультацій та ін. В коледжі відпрацьована універсальна для всіх педагогів система відкритих заходів та занять, які відвідують викладачі за власним бажанням. Заняття заступників директора, завідуючих відділеннями, методистів, завідуючих лабораторіями загальнодоступні і постійно відкриті для обміну досвідом.
Своєчасно, активно і ефективно застосовують взаємовідвідування як метод підвищення педагогічної майстерності в предметних комісіях «Комп’ютерної техніки», «Філологічних дисциплін», «Фізико-математичних дисциплін», «Правознавства».
Не виконали наказ про обов’язкове взаємовідвідування викладачів з метою підвищення кваліфікації та обміну досвідом роботи на 2 предметних комісіях «АД,ТО,загальнотехнічних дисциплін», «Фізичного виховання та захисту Вітчизни». Не виконали наказу викладачі: Черниш О.С., Єлізарьєв Д.Ю., Ніколаєв В.А., Каліберда С.І., Гончаренко Г.П., Пліс М.В.
Протягом семестру викладачі знайомились з досвідом викладання у 43 викладачів: Лутак Н.А., Кривої Н.І., Дмитренко І.М., Товстик Р.І., Клюшніка М.І., Швайко Т.Ю., Жиліної О.П., Курносової Т.Д., Курицької С.Г., Коваленко О.О., Воробйової Л.М., Галаган О.В., Мирської Т.К., Степаненкової С.Т., Бондаренко О.А., Вітер Л.О., Кабанець О.Є, Шевцової Т.О., Нурулліної О.М., Шамрай М.В., Баюл Т.П., Ковальової О.Б., Кузьміної Н.А., Кузякової Ю.С.,Тиміної Л.В., Замули Л.В., Крісан Є.А. та інших викладачів.