12. Робота школи викладача-початківця
До складу школи в середньому входило 8-10 викладачів. Систематично відвідували заняття 8 викладачів. Тільки на 1 занятті була присутня Золоторог А.В., на 2 заняттях Михайлець Я.В. За власним бажанням або індивідуальним запрошенням у школу приходили на окремі заняття співробітники коледжу Заказнов В.Ф., Саксонов В. Б., Дирда В.О., Карманов О.В.
Заняття проводили методист з методичної роботи Лутак Н.А. , методист з НР Ноздрачова Н.П.,завідуюча методичним кабінетом Малишко І.П., викладач-методист Товстик Р.І. Заняття були побудовані таким чином, щоб найскоріше адаптувати викладачів до роботи в коледжіі ознайомити їх з сучасними досягненнями у педагогічних методиках та технологіях.
Продовжував діяти інститут наставництва.
Таблиця 16. Наставництво в коледжі
Форма занять у школі була націлена на стимуляцію викладачів до творчого пошуку, створення атмосфери взаємодовіри та співробітництва: семінар, семінар-презентація з елементами майстер-класу, майстер-клас викладача-методиста, майстер-клас поєднаний з педагогічною екскурсією. педагогічна бесіда з використанням ТЗН(презентація), консультація-майстер-клас, семінар з обміну досвідом з елементами педагогічної бесіди та тренінгу. Форми заняття сприяли виконанню завдань зі зростання майстерності викладачів.
На кожне заняття головуючий готував роздавальний матеріал молодим викладачам та відповідну темі заняття наочність: зразки планів підвищення ділової кваліфікації відповідно категоріям, бланки планів. Електронні версії кожного з документів. Зразки навчальних та робочих програм, зразки електронних бланків програм. Зразки заповнення навчального журналу. Перелік навчально-методичного забезпечення з Положення про оформлення навчально-методичної документації 2010 р. Зразки білетів для проведення залікових занять та екзаменів. Положення про методичну розробку з навчальної та виховної роботи. Виставка кращих методичних розробок педагогічного колективу за 2015-16 н.р. Презентації, кваліфікаційні вимоги, електронні матеріали як приклад підготовки викладача до атестації та ін.
Методист з МР Лутак Н.А. відслідковувала результативність кожного із засідань школи і фіксувала результати у протоколи засідань. Індивідуальна робота з молодими викладачами теж приносила позитивний результат. Протягом навчального року професійне зростання відмічаю у викладачів Броварної І.О., Дмитрієвої О.В., Кирашенко Є.А., Нєчєухіної К.О., Монастирської К.Г., Карманова О.В., Мірошніченко О.В., які систематично відвідували заняття у школі. Викладач Саксонов В.Б., який має вищу категорію і був викладачем університету, був на 4 засіданнях за запрошенням, але йому не вистачає фахових вмінь роботи зі студентами коледжу та навиків сучасних педагогічних технологій викладання.
Незадовільний результат педагогічної роботи у школі викладача Золоторог А.В., яка з 5 занять відвідала 1, рано судити про навички викладача Михайлець Я.В., яка була тільки на 2 заняттях з 5. Тому цим викладачам пропонувалось продовження навчання у школі викладача-початківця.
Традиційно в коледжі застосовуються така цікава і результативна форма наставництва та роботи школи викладача-початківця як відкриті заняття молодих викладачів. Найбільш цікавим відкритим заняттям у 2015-2016 н.р. стало заняття з формування загальноосвітніх компетенцій з фізики Карманова О.В.
Таблиця 17
Вже традиційним явищем є участь у конкурсі 8 викладачів-початківців. Вдруге за останні роки викладачі-початківці посіли 2 призових місця в конкурсі на кращу методичну розробку серед досвідчених викладачів. Конкурентоздатними та на доброму рівні підготовленими були матеріали Карманова О.В. та Нєчєухіної К.О.
На огляді конкурсі на кращу методичну розробку у 2015-2016 н.р. серед молодих викладачів-початківців:
1 місце посів викладач Карманов О.В.
2 місце посіла викладач Нєчєухіна К.О.
3 місце посів викладач Коваленко О.О.
Таблиця 18. Участь молодих викладачів у конкурсі в коледжі
По завершенню навчання серед слухачів школи проведено анкетування. Через анкетування прослідкували результативність попередніх засідань школи:
- Роботу наставника оцінили на «5» балів 5 молодих викладачів. Вказано, як позитив, на всебічну психологічну та навчально-методичну допомогу, особливо відмічено практичні поради при проведенні заходів, занять, надана навчально-методична документація, зацікавленість в успіхах. Так відмічені наставники Швайко Т.Ю.,Галаган О.В.,Стрижак І.М., Ярмошенко М.В.,Бондаренко О.А., Поливода Г.О., Мішура І.В., Вітер Л.О.
2 викладача – оцінили роботу наставника на 3 бали. Відмічалось, що не своєчасно наставник реагував на виконання індивідуального плану, забував відмічати його, кілька разів робота перекладалась на іншого викладача без пояснень.(Шевцова Т.О.)
- Робота школи викладача-початківця оцінена на «5» - 6 викладачами. З вдячністю писали про допомогу у становленні як викладача, дружню атмосферу засідань та стимуляцію на методичну роботу. Відзначалось практична спрямованість засідань, високо оцінено майстер-клас з формування навчально-методичного комплексу. Корисно було відвідати конкурс методичних розробок.
1 викладач оцінив роботу школи на «4», так як розпочав педагогічну діяльність тільки у другому семестрі і був присутнім на 2 заняттях. Скаржився, що не був на інших.
Викладачі-початківці надали рекомендації для вдосконалення роботи школи та висловили пропозиції щодо наступної співпраці. Наприклад, внести до плану роботи школи запитання:
- Методи подачі навчального матеріалу.
- Способи демонстрації себе як викладача на заняттях.
- Створення дидактичного матеріалу.
- Проблема дисципліни в аудиторії.
Пропозиції для співпраці теж були цікаві, наприклад:
- Практичні поради у роботі зі студентами при проведенні різних форм занять.
- Систематизація самостійної роботи студентів.
- Словник-довідник для описування відвіданих занять.